Търсене в този блог

неделя, 17 април 2011 г.

Таксиджиите в Созопол искат пределна цена от 2.00 до 2,50 лв. на км

С изменение на Закона за автомобилните превози чл.24 а се създаде нова алинея 5. Съгласно нея общинските съвети определят максимални цени за таксиметров превоз на пътници на един километър пробег по съответната тарифа, валидни за територията на дадена община, където е издадено разрешението за таксиметров превоз на пътници. Тази промяна влиза в сила от 26 май тази година.

Кметът предложи на присъстващите превозвачи да формулират своите искания във връзка със срока за издаваните разрешителни, броя на таксиметровите коли и максимална цена на таксиметров превоз на пътници на територията на община Созопол, за пределна цена на таксиметров превоз.

Созополските таксиметрови шофьори се обединиха около искането на една лицензия да се издават максимум 2 броя разрешения за извършване на таксиметрова дейност, независимо от броя на МПС в списъка към лицензията. Те настояха на лица работещи в системата на МВР,МНО и държавни служители да не се издава разрешително за таксиметрова дейност. Срокът на разрешителните за таксиметров превоз да бъде 12 месеца срок от 36 месеца. В исканията си те настояха с предимство да се ползват лица, които имат разрешително за таксиметров превоз от предходната година и с постоянна регистрация в община Созопол, това разбира се при наличие на редовни документи. Пределната цена на километър пробег около която се обединиха присъстващите на срещата с кмета да бъде в границите на 2лв-2,50 лв. Своите искания те формулираха писмено и предадоха на кмета, за да бъдат разгледани и приети на предстоящата сесия на общинския съвет. Те прилагат и анализ на себестойността на работа, на базата на който да бъде приета пределната цена.

Много от присъстващите бяха запознати с промените в закона, които ще влязат в сила от 26 май, други се притесняваха ,че някои от промените не работят в тяхна полза, а методиката за изчисляване на разходи на автомобила при ценообразуване на пределните тарифи не съответства на спецификите на Созопол- къси разстояния, сезонност на дейността, нови автомобили.

В раздел ІІ от Закона за автомобилните превози визира специализирани и случайни автобусни превози, както и таксиметрови превози на пътници.

Общинският съвет определя срока на валидност на разрешението по ал.1, който е еднакъв за всички превозвачи и не може да бъде по- кратък от 12 месеца,както и броя на таксиметровите автомобили, работещи на територията на общината, както и условията и реда за разпределянето им между провозвачите. Новите изменения налагат общинският съвет да определи максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по съответната тарифа, валидни за територията на съответната община, където е издадено разрешението.

Други проблеми, които поставиха от таксиметровия бранш на срещата с кмета, са свързани с нашествието на чужди таксиджии през летния сезон, недопускането им на паркинга на летището в Бургас и необходимостта стоянките за таксите в Созопол да бъдат увеличени, заради разрастването на града и увеличения брой туристи в последните години.Кметът Панайот Рейзи пое ангажимент да разговаря с органите на реда както в Созопол, така и с представители на ОДП-Бургас, заради неправомерното възпрепятстване на дейността на браншовиците от Созопол. Той обеща още да проведе необходимите разговори за да се прецени възможността за увеличаване броя на стоянките.

Източник:/www.burgasnews.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар